25 Mayıs 2011 Çarşamba

Sugababes - One Touch

Evet, uzun bir aradan sonra yeni yazımla sizlerleyim. Araya birçok olay girdi, işler, meşguliyet falan. Kafayı toparlayıp yeni bir yazı oluşturacak durumda göremedim kendimi. Ancak artık zamanı gelmişti. Bugün Sugababes'in ilk albümü "One Touch"'ı inceleyeceğim. Çoğunuz belki bu grubun ismini bile duymadınız, ya da duyanlar da onları eminim bu kadroyla hatırlamıyorlardır. Yılanların deri değiştirmesinden daha sık eleman değiştirdikleri için şu anda hiçbir kurucu üye grupta değil. Herneyse biz albümü dinlemeye başlayalım.

01 - Overload (10/10)
Kızların çıkış parçası, ilk albümden en çok bilinen şarkı aslında. Akılda kalıcılığı baya yüksek olan benetton reklamı tadında çekilen klibin sonunda aklınızda bir kızıl, bir zenci bir de çekik gözlü kız görüntüsü ve hoş bir melodi kalıyor. Evet, kızlar piyasaya bu şarkıyla giriş yaptıklarında, hem çok küçüktüler hem de tecrübesiz. Belki de klip çekimine harcayacak çok da paraları olmadığı için böylesine sade bir klip ortaya çıktı ama sonuç mükemmeldi. Siobhan'ın kusursuz vokalleri ile başlayan şarkı, nakaratta oluşan armoni ile havaya giriyor. Arkaplandaki elektrik süpürgesi sesi efekti şarkının karakteristik oluşumu için harika düşünülmüş. Akustik gitarlarla süslü şarkı, köprü kısmından önce güçlü bir elektrogitar solo bölümü ile güçlendirilmiş. Xtina'nın kendi albümünde şarkının müziğini izinsiz kullanması sonucu bir ara araklama muhabbeti dönmüştü. Gerçi sonra Xtina, kızların ismini de şarkı bilgileri kısmında yazmak zorunda kalmıştı. Başarılı bir çıkış parçası, daha ne denilebilir?
02 - One Foot In (10/10)
Catchy bir müzik ile başlayan şarkı, kız grubu şarkıları kategorisindeki her özelliği üzerinde taşıyor. Erkek arkadaş hakkında sözlere sahip olma, her üye arasında paylaştırılmış şarkı sözleri, akılda kalıcı bir nakarat, birbirine uyumlu seslerin oluşturduğu kulağa hoş gelen armonik kısımlar. Sevgilisinin kararsız davranışlarından dolayı çocuğa ayar vermeye çalışan şarkı, grubun eleman kadrosu değiştikten sonra bile canlı söylenen nadir parçalardan. Albümün öne çıkan parçalarından.
03 - Same Old Story (9/10)
Albümün en çok R&B sounduna sahip şarkısı diyebilirim. İsminden de anlaşılacağı üzere parça, eski sevgilisinin zırvalarına daha fazla dayanamayan ergen modelinin hislerine tercüman oluyor. Kızların yaşlarının baya küçük olmasından dolayı seslerinin çocuk gibi çıkması en çok bu şarkıda belli oluyor. Siobhan'ın, uzatmalı sevgilisine xtir git dediği bölüm şarkının en can alıcı kısmı. Ne zaman büyüdünüz de, aşık olup sonra da çocuğun kıçına tekmeyi bastınız diye düşünmeden edemiyor insan. Ama şarkı genel olarak akıcı yapısıyla, kendini sevdiriyor.
04 - Just Let It Go (7/10) 
Mutya'yı teselli etme üzerine kurulu bir şarkı düşünün. Eski sevgilisinden ayrıldığı için depresyona girmiş kızcaazı, diğer kızlar şarkı boyunca ikna etmeye çalışıyor. Psikolog seansı kıvamında sözler, hafif R&B soundlu müzik ile birleşince ortaya çıkan şarkı, arkaplanda rahatsız etmeden dinlenebilecek bir hale gelmiş. İlk başta inat etse de sonra ikna olan Mutya sayesinde şarkı mutlu bir şekilde son buluyor.
05 - Look At Me  (8/10)
Albümün R&B soundunu iyi temsil edebilecek şarkılarından biri olan bu parçada Kızlar "Ben büyüdüm artık, beni koruyup kollamayı bırak babacım, bak bana ben hâlâ senin küçük kızınım" diye haykırıyor. Armoniler, zaman ayarlı geri vokaller, tekrar eden bir melodi, bunların hepsi birleşince ortaya çok zengin bir nakarat çıkıyor. Nakarat şarkının başından sonuna doğru, özellikle de en son kısımda, bir önceki haline göre üstüne öğeler eklenerek devam ediyor. Bu da parçanın kalitesini arttıran unsurlardan olmuş. Babaları kızlarını duydu mu bilmiyorum ama biz duyduk ve hâlâ onlara bakmaya devam ediyoruz.
06 - Soul Sound (9/10)
Hayır, şarkıda ruh çağırmaktan falan bahsetmiyor. Ama olsa ne güzel olurdu değil mi? Albümün son single'ı olarak yayınlanan şarkının video klibinde, bir apartman dairesi içerisinde müzik ile kendilerinden geçen kızlarından ruhlarının semaya yükselmesi durumunun virüs gibi yayılması konusu işleniyor. Ancak insanlar bu şarkıyı pek beğenmediler, bu yüzdendir ki listelerde pek başarılı olamadı. Keşke şansını exorcist tarzı bir filmin kapanış müziği olarak değerlendirseydi, o zaman tutabilirdi. Ama bana sorarsanız şarkı, sizi bir kere içine çekti mi o yatak üzerinde yuvarlanma hissini size de geçiriyor. 
07 - One Touch (6/10)
Albümle aynı adı taşıyan parça, gitar tınıları ile başlıyor. Nakarat ile birlikte arkaplana yerleşen turntable efekti ile beraber daha komplike bir hal alıyor. Kızlar bu şarkıya da amatör görünümlü bir klip çekmişlerdi. Şarkının daha fazla R&B sounda sahip versionu için C.R.E.A.M. remix'ini dinlemelisiniz. Şarkı albümdeki diğer parçaların arasında bir sası kalıyor. Buna rağmen dinlenebilir.
08 - Lush Life (7/10)
Demo soundu ile ilk başlarda biraz basit gibi dursa da aslında hafif müziği ile hoş bir şarkı. Tezcanlı ergenlerin parçayı kendilerine marş yapmaları gerekiyor. Tam o formatta sözlere sahip. Siobhan'ın vocoder efektli kısmı şarkının en çok hoşuma giden kısmı. Keisha'nın çığırmalarının henüz o kadar güçlü olmadığı döneme de denk gelse, şarkının sonundaki kısımlar bu konuda kızın potansiyelini gözler önüne seriyor. Böyle şarkılarda prova yapıp daha sonra doruk noktaya ulaşmış, bu yüzden Keisha'yı canı gönülden tebrik ediyoruz.
09 - Real Thing (6/10)
Keisha'nın yaşadığı ilişki üzerine kurulu bu şarkı, kızların yine vokalleri paslaşarak söylemesi sayesinde kulağa hoş gelen parçalardan olmuş. Orta tempolu parça, "Pardon, siz gerçek misiniz?" teması ile sözlerinde dinleyicilerin kendilerinden de birşey bulabilecekleri durumda. Şarkı bitişine yakın, sahte son sizi şaşırtmasın, güzel bir kısım olmuş gerçi. 
10 - New Year (7/10)
"Yeni yıl, yeni yıl, yeni yıl yeni yıl, herkese kutlu olsun" adlı eserin yabancı uyarlaması olmasını diler miydiniz? Bu ondan daha özgün. Bildiğimiz klasik noel şarkıları temasında değil, tamamen eski sevgilinin terk ediş tarihinin milat olarak alındığı şarkı, bu özelliğiyle de özgünlüğü yakalıyor. "I'm older than my years, drowning in my tears" gibi sözlerle kızlar hedefi tam onikiden vuruyor. Şarkı, albümün ikinci single'ı olarak yayınlansa da pek bir başarı elde edemedi.
11 - Promises (10/10)
Albümün gizemli havaya sahip şarkılarından ilki, nakarata gelene kadar bu özelliğini koruyor. Nakaratta ise daha ılımlı bir yapıda. Armonilerin tavan yaptığı bu şarkı, verilen sözler yerine getirilmediğinde, tabakta bırakılan pirinç tanesi gibi arkamızdan gelip bizi nasıl korkutacağı konusu işleniyor. Köprü kısmından sonra vokallerin üstüste binmesi nedeniyle kimin neyi söylediğini ayıramayacak hale gelsek de, ortaya çıkan ses karmaşası gayet başarılı. Albümün hızlı özümsenebilen parçalarından.
12 - Run For Cover (10/10)
İlk albümün en çok bilinen parçalarından olan şarkı, albümün üçüncü single'ı olarak yayınlandı. Eleman değişikliğinden sonra bile canlı olarak söylenen parça bugün bile Sugababes hayranları arasında en popüler parçalardan. Piyano ve yaylı efekti parçaya orjinal havasını veren elementlerden. Video klibinde arka sokaklar ve alt geçit koridorları, şarkı sözleriyle uyum içinde. Siobhan'ın vokallerini sadece ilk nakaratta net olarak duyabiliyoruz. Köprü kısmında karşılıklı paslaşan Keisha ve Mutya şarkının o karanlık havasının oluşmasına da baya katkıda bulunmuşlar. Akustik versionu da kesinlikle dinlenmeli. Albümün kapanış şarkısı olarak doğru bir seçim.

Albüme genel olarak baktığımızda, kızların ilk albüm çalışması olduğu için biraz amatör duruyor. Ancak buna rağmen armonilerin uyumu, prodüksiyondaki sadelik, sözlerin kişiselliği, kaydı daha bir samimi hale getirmiş. Hafif bir tatta başlayıp biten albüm, hit üstüne hit çıkarmamış olsa da, tüm Sugababes hayranları arasında kült olmuş iki parçaya ev sahipliği yapmaktadır.

(8/10)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder